צפו: פוסק הדור ברך את נשיאי 'אוצר הפוסקים'

    נתי קאליש No Comments on צפו: פוסק הדור ברך את נשיאי 'אוצר הפוסקים'

    העניק את ברכתו לשועי עולם: צפו בתיעוד מדבריו של מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך לנשיאי אוצר הפוסקים

    14:37
    20.05.24
    חדשות קול חי No Comments on מקלות בגלגלי המלחמה: צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר נשיאי אוצר הפוסקים, הגאון רבי יוסף חברוני ראש ישיבת חברון, והדיין הגאון רבי מנחם הגר האדמו"ר מסאווראן, עלו יחד עם חברי מערכת אוצר הפוסקים למעונו של גאב"ד ירושלים מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א להגיש על שולחנו את היצירה המפוארת 'ספרי אוצר הפוסקים' על שו"ע אבן העזר במהדורה החדשה.

    נשיאי אוצר הפוסקים העבירו סקירה על התקדמות אוצר הפוסקים בשנים האחרונות, כאשר מלבד ארבעת הכרכים החדשים בהלכות כתובות יצאו גם ארבעה כרכים על הלכות שמות גיטין, יוזמתו המבורכת של נשיא אוצר הפוסקים הגאון רבי מנחם הגר האדמו"ר מסאווראן, ויחד עם זאת גם בחודשים הקרובים עמלים עורכי מערכת אוצר הפוסקים במטרה להשלים את המלאכה.

    מרן פוסק הדור קיבל את הספרים בחביבות יתרה, והתבטא בשם גדולי הדור הקודם זצ"ל שספרי אוצר הפוסקים הינם ספר היסוד לפסיקה בשולחן ערוך אבן העזר עד כדי שכל סברא בענייני אבן העזר שאינה מופיעה בספרי אוצר הפוסקים יש לבדוק את אמיתותה, וכי כל דיין שפוסק הלכה ונשמט ממנו ידיעה המופיעה בספרי אוצר הפוסקים דינו כטועה בדבר משנה.

    video
    play-sharp-fill

    כמו כן סיפר  שבשעה שהיו רוכשים ממרן הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל את סדרת ספריו "חזון יחזקאל", היתה רעייתו הרבנית ע"ה אומרת: "הספר של בעלי אינו רהיט שנעשה לפאר את הסלון בבית, צריכים ללמוד בו".

    במהלך הביקור העניק מרן פוסק הדור את ברכתו לשועי עולם שנרתמו למאמץ הכביר להוצאת הספרים, וביניהם הנגיד הרה"ח ר' יצחק שפירא שהנציח את ארבעת הכרכים מהדורת שפירא, והנגיד הרה"ח ר' שלמה פישר שהנציח את ארבעת הכרכים מהדורת פישר לעילוי נשמת אביו שר החסד הרב ר' שולם פישר ז"ל.

    כמו כן ציין מרן פוסק הדור לשבח את אחיינו הגאון רבי משה לאנגר שליט"א ראש מערכת "אוצר הפוסקים" אשר יחד עם משפחת שטרנבוך המפורסמים משוויץ, תרם מהדורה שלימה על שמו ולזכרו של אביהם הבלתי נשכח במעשי החסד והצדקה הרב דוב שטרנבוך ז"ל.

    לסיום בירך את מערכת אוצר הפוסקים ואת העומד בהנהלת אוצר הפוסקים הרה"ג ר' יהושע ריינמן שחפץ ה' בידם יצליח ויזכו לברך על המוגמר ולסיים את המלאכה העצומה העומדת לפתחם.



    0 תגובות